Skontaktuj się z nami: +48 (0) 12 686 14 80
qr

Jak zakonserwować
samochód

Wykonywanie konserwacji samochodów było czymś powszechnym za czasów PRL. Praktycznie każdy nowy samochód po zakupie jechał od razu do warsztatu, gdzie był zalewany różnymi ropopochodnymi preparatami. Dziś mamy nowe lepsze materiały służące do konserwacji samochodów i powszechnie uważa się, że nowy samochód powinien być zakonserwowany fabrycznie, w taki sposób, żeby jego właściciel mógł go eksploatować bez pojawiającej się rdzy przez wiele lat. Dlatego większość kierowców nie zawraca sobie głowy konserwacją samochodu, myśląc że zrobiła to za nich fabryka. Czy aby na pewno?

Oczywiście, że na każdym nowym samochodzie są jakieś ślady do użyciu środków do konserwacji i większość firm motoryzacyjnych daje gwarancję na powłokę lakierniczą, ale w interesie producentów samochodów nie jest to, żeby auto jeździło wiecznie. Bo kto kupi wtedy następne? Tak więc w fabryce nakłada się środki do konserwacji bardzo skromnie. Samochód nie powinien zardzewieć przez pierwsze 3 lata, przez następne 4 rdza nie powinna być bardzo widoczna, a potem to już nikogo nie obchodzi co dzieje się z nadwoziem.

Jeżeli więc kupiliśmy nowe auto lub jesteśmy posiadaczem kilkuletniego dobrze utrzymanego egzemplarza i chcemy się nim cieszyć dłużej, powinniśmy się tematem konserwacji zainteresować.

Co zatem zrobić?

Możemy wykonać konserwację we własnym zakresie lub zlecić ją profesjonalnemu warsztatowi. W pierwszym przypadku, oprócz dobrej jakości środków do konserwacji, będziemy potrzebowali jeszcze garażu z kanałem lub podnośnika warsztatowego. Większość preparatów do konserwacji dostępna jest w formie sprayów lub pojemników do stosowania za pomocą pistoletów do konserwacji. W przypadku sprayów nie potrzebujemy, żadnych dodatkowych urządzeń ale koszt zakupu środków do konserwacji będzie większy. W drugim przypadku będziemy potrzebowali kompresora, węża ciśnieniowego i pistoletów do konserwacji podwozia i profili zamkniętych. W naszym sklepie oferujemy różne rodzaje pistoletów do konserwacji. Polecamy również tanie jednorazowe kombinezony, które ochronią, przed zapryskaniem konserwacją.

Na początek należy umyć auto. Myjemy nadwozie, komorę silnika i podwozie (po zdemontowaniu nadkoli) za pomocą myjki ciśnieniowej starając się wypłukać wszystkie zabrudzenia. Należy uważać by nie pozalewać podzespołów elektronicznych. Samochód musi wyschnąć. Teraz możemy zobaczyć w jakim stanie jest nasze nadwozie i podwozie. Jeżeli nie ma śladów korozji, możemy przystąpić do dalszych prac. Jeżeli znajdziemy rdzę, należy w miejscach dostępnych oczyścić ją mechanicznie, zastosować odrdzewiacz i po zakończeniu jego działania, podkład epoksydowy. Pracownicy naszego sklepu, doradzą wybór odpowiednich materiałów do tego celu.

Na początek należy osłonić karoserię za pomocą folii i taśm lakierniczych aby nie trzeba było później myć samochodu z resztek konserwacji. Teraz możemy przystąpić do pracy. Na elementy podwozia najczęściej używa się środków bitumicznych. Współczesne środki do konserwacji podwozia, mają bardzo dobre właściwości i na długo zachowują elastyczność. W praktyce do podwozia używa się środka bitumicznego jako warstwy spodniej i środka na bazie wosku jako warstwy wierzchniej, która nie pozwala na wysychanie bitumu. Środkami tymi pokrywamy wszystkie elementy podwozia z wyjątkiem układu wydechowego, który należy osłonić przed zabrudzeniem konserwacją. W miejscach narażonych na uderzenia kamieni oraz obcieranie przez np. nadkola, często jako pierwszą warstwę stosuje się elastyczne masy poliuretanowe lub polimerowe, które dodatkowo chronią podwozie.

Drugim etapem jest zastosowanie preparatów do konserwacji profili zamkniętych. Ich zadaniem jest niedopuszczanie do przylegania wody do wewnętrznych części karoserii aby nie rozpoczął się proces korozji. Preparaty do konserwacji profili zamkniętych podajemy za pomocą cienkiej rurki do otworów w karoserii. Należy wstrzyknąć je do wnętrza progów, drzwi, do spodniej części pokrywy silnika (szczególnie z przodu) i bagażnika, w komorze silnika na elementy podłużnic, pasa przedniego i w okolicach kolumn mcpersona. Dobrze jest zastosować je również do wnętrza tylnych błotników dostając się do nich od strony bagażnika. Środków do konserwacji należy używać obficie, tak żeby zaobserwować wypływanie ich nadmiaru.

Po skończonej pracy i przeschnięciu konserwacji, montujemy nadkola, usuwamy folię z nadwozia i myjemy ewentualne zabrudzenia szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. Tak przeprowadzony proces pozwoli nam długo eksploatować samochód bez rdzy, bez problemu przechodzić przeglądy okresowe i uzyskać o wiele lepszą cenę przy sprzedaży samochodu. W przypadku samochodów na gwarancji należy dowiedzieć się, czy producent dopuszcza wykonanie konserwacji we własnym zakresie.

window

O nas

Zajmujemy się dobieraniem i sprzedażą lakierów samochodowych. Naszymi klientami są zakłady lakiernicze z Krakowa i całego regionu.

Oprócz tego oferujemy materiały lakiernicze, sprzęt do lakierowania, a także usługi związane z lakierowaniem.

Adres firmy

ul.Centralna 53E, 31-586 Kraków

tel/fax +48 (0) 12 686 14 80

tel. kom. +48 (0) 608 352 305 (Speak english)

e-mail: bart_klos@o2.pl

Dojazd

Godziny otwarcia:
Pon-Pt 9:00-17:00