Temat rdzy i samochodów jest chyba jeszcze starszy jak same samochody. Większość nadwozi współczesnych aut wykonana jest ze stali. Producenci aut z różnym skutkiem starają się zabezpieczyć nadwozia samochodów przed korozją, pokrywając je podkładami i lakierami. Wcześniej czy później na skutek różnych czynników na nadwoziu pojawia się korozja. Co wtedy robić?
Przede wszystkim należy zająć się tematem od razu. Miejsce pokryte korozją należy przeszlifować (papierem ściernym lub kamieniem szlifierskim mocowanym w wiertarce). Jeżeli ktoś ma dostęp do kompresora, można zastosować metodę piaskowania, która daje bardzo dobre rezultaty.
Następnie miejsce, nad którym pracujemy należy przedmuchać i dtłuścić.
Kolejnym etapem jest zastosowane odrdzewiacza (polecamy środki takie jak R-Stop, Fertan i Brunox oferowane w naszym sklepie). Po zakończonym procesie odrdzewiania konieczne jest położenie warstwy podkładu. Najlepsze zabezpieczenie antykorozyjne uzyskamy stosując podkłady chemoutwardzalne, które są u nas dostępne w różnych opakowaniach. Należy położyć 2-3 warstwy.
Po przeprowadzeniu powyższych operacji, uzyskujemy zabezpieczenie antykorozyjne porównywalne lub lepsze od fabrycznego, które pozwala na użytkowanie samochodu w różnych warunkach, bez obaw o rozprzestrzenianie się korozji.